Tłumaczenia aplikacji – czy warto?

  cze 14, 2019

Aplikacje mobilne podbijają świat, a ich twórcy prześcigają się w coraz to ciekawszych i oryginalniejszych pomysłach na ułatwienie nam codziennego życia. Każdego dnia powstają nowe, jedne zyskują uznanie użytkowników i natychmiastową popularność, inne po kilku dniach odchodzą w niepamięć. Jak stworzyć aplikację, która będzie strzałem w dziesiątkę? To pytanie spędza sen z powiek niejednemu. Z całą pewnością musi być szybko, prosto i intuicyjnie. Liczy się też atrakcyjny design. Jednak łatwej recepty rzecz jasna nie ma, jest natomiast mała podpowiedź. Jeśli zastanawiacie się, czy warto tłumaczyć aplikacje na inne języki, odpowiedź jest jedna: zdecydowanie tak!

W dobie globalizacji i kosmopolitycznego podejścia do świata, chcąc dotrzeć do multikulturowej społeczności użytkowników, język angielski zdaje się być niezbędny. Zdecydowana większość użytkowników smartfonów czy tabletów bezproblemowo włada tym językiem, przynajmniej w wersji podstawowej. Na pewno warto więc zacząć od tego języka. Jeśli chodzi o inne, wszystko zależy od przeznaczenia danej aplikacji. Jeśli w planach mamy podbijać serca mieszkańców innych krajów i zyskać tym samym międzynarodowe uznanie, jak najbardziej warto posiadać kilka wersji językowych aplikacji. Niejedne badania wykazały już, że chętniej korzystamy z usług, które są nam oferowane w naszym języku ojczystym. Zatem wystarczy sprecyzować cele i target dla naszego pomysłu, a następnie wybrać odpowiednie języki.

Przekład aplikacji na inne języki nie jest jednak wcale prostym zadaniem. Mamy tu bowiem do czynienia nie tylko ze standardowym tłumaczeniem, ale również lokalizacją. Polega ona na dostosowaniu tłumaczonych treści do warunków kulturowych danego kraju. Bez tego aspektu tłumaczenie nie będzie spełniać swojego celu. Jedną z głównych cech aplikacji mobilnych jest zwięzłość treści podana w przystępny i atrakcyjny sposób, dlatego bardzo ważne jest, aby tłumaczenie również zachowało tę formę. Chcąc zatem właściwie przetłumaczyć aplikację, należy wybrać odpowiedniego tłumacza, native speakera danego języka, specjalizującego się w szeroko pojętej branży marketingu.

Translation Cafe logo

+48 12 629 07 12

Napisz do nas

Podobał Ci się wpis?


4.6 / 7

Zapytanie

 

Tłumaczenia Translation Cafe

Polski
+48 12 629 07 12